Ultracom R10 usein kysyttyä

Miten voin jatkaa Ultracom Global SIM-kortin käyttöaikaa?
Voit tilata jatkoa Ultracom Global SIM-kortillesi verkkokaupastamme tai voit tilata jatkon jälleenmyyjältämme.

Kuinka palautan Ultracom R10 laitteeni tehdasasetuksiin (pääkäyttäjän vaihtaminen)?

Ultracom R10 laitteen asetukset on mahdollista nollata tehdasasetuksiin, jolloin laitteen pääkäyttäjätiedot ja muut asetukset poistetaan laitteen muistista, sekä palvelimelta. Samalla voidaan poistaa myös palvelimelle tallennetut reitit.

Avaa Ultracom ohjelmisto ja valitse Ultracom R10 laitteesi laitteet-listalta. Avaa “info“-valikko ruudun alalaidasta. Avaa ruudun oikeasta yläkulmasta lisävalikko (kolme päällekkäistä pistettä). Valitse ”Tehdasasetukset”. Ohjelma varmistaa, että haluatko palauttaa laitteen tehdasasetuksiin ja lisäksi poistaa reitit palvelimelta, valitse haluamasi vaihtoehto ja napauta ”OK”. Huomaa, että reittien poistaminen poistaa reitit pysyvästi, eikä reittejä voida palauttaa jälkikäteen.

Voinko vaihtaa R10 laitteeseen oman SIM-kortin ja mitkä ovat liittymän vaatimukset?

Ultracom R10 tulee esiasennetulla Ultracom GlobalSIM kortilla. Kortti sisältää valmiiksi kaikki tarvittavat toiminnot. Jos haluat kuitenkin käyttää omaa liittymääsi R10 laitteessasi, tulee kortilla olla mobiilidata, tekstiviestit, sekä soitto-ominaisuus.

Käytettävän kortin tulee olla kooltaan nano-SIM. Panta osaa avata yleisimmät PIN-koodit (0000,1234 jne.). Panta määrittää yhteysosoitteen automaattisesti, kun pantaan vaihdetaan uusi SIM-kortti. Katso lisätietoja kortin vaihtamisesta laitteen mukana tulevasta käyttöoppaasta.


R10 laitteessani palaa vihreä tai punainen valo jatkuvasti, eikä laite paikanna?

Jos laitteessa palaa punainen valo jatkuvasti, voi laitteessa olla vikatilanne päällä (laitteessa ei ole SIM-korttia, SIM-kortin PIN-koodi on sellainen, ettei laite voi avata sitä tai laitteessa on vika). Varmista, että laitteessa on SIM-kortti ja kokeile ottaa PIN-kysely pois päältä. Jos käytit laitteessa olevaa Ultracom Global SIM-korttia jossakin toisessa laiteessa, on kortti lukittunut ja vain tukemme voi avata kortin. Ole hyvä ja ota yhteyttä tukeemme.

Jos laitteessa palaa vihreä valo jatkuvasti, odottaa laite käyttöönottoa. Jos olet lisännyt laitteen aiemmin laitelistalle, poista laite “laitteet“-listalta ja lisää laite ohjelmaan uudelleen. Jos laitetta ei ole vielä koskaan lisätty, niin lisää laite ohjelmaan. Laitteen voi poistaa Androidissa pitämällä sormea laitteen päällä ja valitsemalla roskakori-ikonin (poista) ja Apple iOS puhelimissa pyyhkäisemällä sormella laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitsemalla “poista“. Kun laite on käyttöönotettu alkaa vihreä valo välkkymään normaalisti. Löydät lisätietoa laitteen käyttöönotosta laitteen mukana tulleesta käyttöoppaasta tai tietopankistamme ohjelmistot-osiosta (ohjelmistojen käyttöoppaat).


R10 laitteeni ei vastaa puheluihin?

Soittajan tulee olla laitteen pääkäyttäjä, tai soittaminen tulee olla sallittuna laitteen asetuksista. Pääkäyttäjän voi lisätä avaamalla ohjelman päävalikon -> valitaan “Laitteet“ -> muokataan haluttua laitetta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse “Muokkaa“. Apple iOS: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse “Muokkaa“).

Lisää haluamasi puhelinnumero pääkäyttäjäksi “Pääkäyttäjät“-välilehdellä. Muokkaa laitteen puheluasetuksia ohjelman karttanäytön alalaidasta löytyvästä “Info“-valikosta. Avaa info-valikko -> avaa oikeasta yläkulmasta lisävalikko ja valitse “Puheluasetukset“. Määritä sallitaanko laitteeseen soittaminen muille kuin pääkäyttäjille.

Huomaa, että soittava numero ei saa olla salainen ja soittavan puhelimen numeron näyttö tulee olla sallittuna.


R10 laitteeni haukkulaskuri on liian herkkä tai liian epäherkkä?
Laitteen pääkäyttäjä voi säätää haukkulaskurin herkkyyttä info-valikosta löytyvällä “Haukun herkkyys” säädöllä.
  1. Käynnistä R10 panta.
  2. Avaa Ultracom-ohjelmisto ja varmista että sinulla on oikea laite valittuna. 
  3. Avaa ruudun alalaidasta info-valikko. 
  4. Avaa oikeasta yläkulmasta lisävalikko ja valitse "Haukun herkkyys". 
  5. Vaihda haukun herkkyyttä ja lähetä asetus pannalle. 

Jos ohjelma ei piirrä haukkuviivaa punaisella värillä koiran haukkuessa, kokeile säätää pannan haukkurajaa:

  1. Avaa ohjelman päävalikko ja valitse "Laitteet". 
  2. Muokkaa laitetta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse ruudun ylälaidasta "muokkaa" (kynä-ikoni). Apple: Pyyhkäise sormella laitteen kohdalla ruudun oikeasta laidasta vasemmalle ja valitse "Muokkaa". 
  3. Etsi valinta "Haukkuraja" ja muuta haukkurajan arvoa. Jos asettamasi haukkuraja (haukkujen määrä) ylittyy asetetun paikannusvälin aikana, vaihdetaan viivan väri punaiseksi ilmaisemaan haukkua. Esimerkiksi jos asetat haukkurajaksi viisi ja paikannusväliksi on asetettu viisi sekuntia, tulee koiran haukkua viisi kertaa viiden sekunnin aikana, jotta ohjelma tulkitsee koiran haukkuvan.

Jos käytät pääsääntöisesti tiheämpiä paikannusvälejä (5-20 sek) on suositeltavaa käyttää haukkurajana arvoa 1-2. Jos käytät yli 20 sek paikannusvälejä, kannattaa haukkurajaksi asettaa 5.


Puhelinnumeroni vaihtui ja en ole enää laitteen pääkäyttäjä?

Laitteelle pitää tehdä aina tehdasasetusten palautus, ennen kuin pääkäyttäjän puhelinnumero vaihdetaan. Jos sinulla ei ole enää pääsyä vanhaan puhelinnumeroon/ohjelmaan, jotta voisit nollata laitteen, täytyy sinun olla yhteydessä Ultracom tekniseen tukeen. Jotta tuki voi varmistua laitteen omistajuudesta, ota kuva laitteen käyttöoppaan ensimmäisellä sivulla olevasta ID-tarrasta ja liitä kuva tarrasta tukipyyntöösi.

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.