Koira-GPS ja Novus usein kysyttyä

Kuinka vaihdan laitteeni pääkäyttäjän?
Koira-GPS ja Novus laitteissa ensimmäinen pääkäyttäjä tallentuu laitteessa olevalle SIM-kortille. Kaksi muuta pääkäyttäjää tallentuvat laitteen muistiin. Jos haluat vaihtaa ensimmäisen pääkäyttäjän, toimi seuraavasti:
  1. Sammuta laite ja avaa laitteen SIM-luukku laitteen mukana tulleella työkalulla. 
  2. Poista SIM-kortti laitteesta ja aseta se matkapuhelimeen. 
  3. Etsi matkapuhelimesta yhteystietoluettelo ja poista SIM-kortilta "DOGPS"-niminen yhteystieto. 
  4. Poista SIM-kortti matkapuhelimesta ja aseta se takaisin pantaan. Käynnistä panta. 
  5. Avaa Ultracom ohjelmisto -> avaa päävalikko ja valitse "Laitteet". Poista laitteesi listalta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse roskakori-ikoni (poista). Apple: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse "poista").
  6. Lisää laite uudelleen listalle. Ohjelma pyytää määrittämään yhteysosoitteen. Valitse "Kyllä" ja valitse operaattorilistalta pannassa olevan SIM-kortin operaattori, sekä lähetä molemmat ohjelman luomat asetusviestit pannalle (lähetä ohjelman luoma ensimmäinen asetusviesti ja palaa takaisin ohjelmaann. Ohjelma luo toisen asetusviestin, lähetä myös toinen asetusviesti pannalle).
  7. Palaa karttanäkymään ja laitteen paikannus käynnistyy muutaman minuutin kuluttua.

Jos haluat lisätä toisen tai kolmannen pääkäyttäjän, toimi seuraavasti:

  1. Käynnistä panta ja avaa Ultracom ohjelmisto.
  2. Valitse laitteesi ja avaa info-valikko ruudun alalaidasta. 
  3. Avaa lisävalikko ruudun ylälaidasta ja valitse "Lisää pääkäyttäjä". Syötä pääkäyttäjän numero sille varattuun kenttään ja lähetä asetusviesti pannalle.

Mitkä ovat laitteiden liittymävaatimukset?
Koira-GPS liittymän tulee kyetä lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä, käyttää mobiilidataa ja mikäli käyttäjä haluaa soittaa pantaan, tulee liittymässä olla soitto-ominaisuus. Liittymäkortilta tulee olla PIN-koodin kysely pois päältä.

Huom! Koira-GPS panta käyttää 2G-verkkoa. Pannalle riittää hitain mobiilidatayhteys.

Laitteeni ei lähde paikantamaan ollenkaan?
Varmista ettei laitteessa olevalla SIM-kortilla ole PIN-koodin kysely päällä ja varmista, että kortti on oikein päin laitteessa (tarkista kortin asennussuunta laitteen mukana tulleesta käyttöoppaasta).

Jos olet vaihtanut pantaan uuden liittymäkortin, varmista että liittymässä on riittävät toiminnot (katso kohta "Mitkä ovat laitteiden liittymävaatimukset?") ja testaa kortti ensin matkapuhelimessa. Jos vaihdettu kortti käyttää eri yhteysosoitetta, niin vaihda yhteysosoite pantaan (katso kohta "Miten vaihdan yhteysosoitteen?).

Varmista että pannassa olevat akut ovat täyteen ladatut. Akut on myös suositeltavaa uusia vuosittain.

Jos laite ei edelleenkään lähde paikantamaan, ota yhteys tekniseen tukeemme. Löydät yhteystiedot tietopankin yhteydenotto-osiosta.

Laitteeni ei vastaa puheluun?
Soittajan tulee olla laitteen pääkäyttäjä tai VA-kuuntelija (väliaikainen kuuntelija). Pääkäyttäjiä ja VA-kuuntelijoita voi lisätä ohjelman info-valikosta (vain pääkäyttäjä voi lisätä toisia pääkäyttäjiä ja VA-kuuntelijoita). Huomaa että VA-kuuntelijat nollaantuvat, kun laitteesta käytetään virtoja pois.

Pannan liittymäkortissa tulee olla soitto-ominaisuus. Joissakin mobiilidata/tablet-liittymissä ei ole ollenkaan soitto-ominaisuutta.

Varmista myös, että soittava numero ei ole salainen ja soittavan numeron näyttö on sallittu operaattorilta ja puhelimesta. Numeron näytön tulee olla asennossa "näytä aina".

Miten säädän laitteen haukkulaskuria?
Laitteen pääkäyttäjä voi säätää haukkulaskurin herkkyyttä info-valikosta löytyvällä “Haukun herkkyys” säädöllä.
  1. Käynnistä Koira-GPS tai Novus pantasi.
  2. Avaa Ultracom-ohjelmisto ja varmista että sinulla on oikea laite valittuna. 
  3. Avaa ruudun alalaidasta info-valikko. 
  4. Avaa oikeasta yläkulmasta lisävalikko ja valitse "Haukun herkkyys". 
  5. Vaihda haukun herkkyyttä ja lähetä asetus pannalle. 

Jos ohjelma ei piirrä haukkuviivaa punaisella värillä koiran haukkuessa, kokeile säätää pannan haukkurajaa:

  1. Avaa ohjelman päävalikko ja valitse "Laitteet". 
  2. Muokkaa laitetta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse ruudun ylälaidasta "muokkaa" (kynä-ikoni). Apple: Pyyhkäise sormella laitteen kohdalla ruudun oikeasta laidasta vasemmalle ja valitse "Muokkaa"). 
  3. Etsi valinta "Haukkuraja" ja muuta haukkurajan arvoa. Jos asettamasi haukkuraja (haukkujen määrä) ylittyy asetetun paikannusvälin aikana, vaihdetaan viivan väri punaiseksi ilmaisemaan haukkua. Esimerkiksi jos asetat haukkurajaksi viisi ja paikannusväliksi on asetettu viisi sekuntia, tulee koiran haukkua viisi kertaa viiden sekunnin aikana, jotta ohjelma tulkitsee koiran haukkuvan.

Jos käytät pääsääntöisesti tiheämpiä paikannusvälejä (5-20 sek) on suositeltavaa käyttää haukkurajana arvoa 1-2. Jos käytät yli 20 sek paikannusvälejä, kannattaa haukkurajaksi asettaa 5.

Montako pääkäyttäjää laitteella voi olla?
Laitteella voi olla yhteensä kolme pääkäyttäjää. Ensimmäisenä laitteen käyttönottanut pääkäyttäjä tallentuu pannan SIM-kortille. Kaksi muuta pääkäyttäjää voidaan lisätä Ultracom ohjelman info-valikon kautta “Lisää pääkäyttäjä“-toiminnolla. Kaksi muuta pääkäyttäjää tallentuvat laitteen muistiin ja ne voidaan poistaa info-valikon “Poista pääkäyttäjä“-toiminnolla.

Miten vaihdan laitteen yhteysosoitteen?

Noudata seuraavia ohjeita:

  1. Avaa Ultracom ohjelmisto -> avaa päävalikko ja valitse "Laitteet". Poista laitteesi listalta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse roskakori-ikoni (poista). Apple: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse "poista").
  2. Lisää laite uudelleen listalle. Ohjelma pyytää määrittämään yhteysosoitteen. Valitse "Kyllä" ja valitse operaattorilistalta pannassa olevan SIM-kortin operaattori. Lähetä molemmat ohjelman luomat asetusviestit pannalle. 
  3. Palaa karttanäkymään ja laitteen paikannus käynnistyy muutaman minuutin kuluttua.

Saan virheilmoituksen "Laitetta ei löytynyt, tarkista puhelinnumero ja salasana"?
Lisäämäsi laitteen puhelinnumero tai salasana on väärä. Tällainen ilmoitus voi tulla, jos seuraamasi laitteen omistaja tai käyttäjä vaihtaa laiteen salasanaa tai liittymänumeroa.

Avaa ohjelman päävalikko ja valitse "Laitteet". Muokkaa laitetta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse ruudun ylälaidasta "muokkaa" (kynä-ikoni). Apple: Pyyhkäise sormella laitteen kohdalla ruudun oikeasta laidasta vasemmalle ja valitse "Muokkaa").


Varmista että laitteen tyyppi on oikea (Koira-GPS/Novus laite) ja varmista, että laitteen puhelinnumero ja salasana ovat oikein (puhelinnumeron tulee olla kansainvälisessä formaatissa). Varmista tiedot laitteen omistajalta.

Jos et edelleenkään saa yhteyttä laitteeseen, ole hyvä ja ota yhteys tekniseen tukeemme. Löydät tuen yhteystiedot tietopankin "Yhteydenotto"-osiosta.

Puhelimeni liittymän numero vaihtui ja en ole enää pannan pääkäyttäjä?
Laitteen pääkäyttäjä tulee vaihtaa. Lue lisätietoja kohdasta "Kuinka vaihdan laitteeni pääkäyttäjän?".

Vaihdoin pannan liittymää ja panta ei enää paikanna?
Varmista että pannan liittymältä on poistettu PIN-koodin kysely. Varmista myös, että liittymällä voi käyttää mobiilidataa sekä tekstiviestejä. Aseta kortti takaisin pantaan ja vie panta sellaiseen paikkaan, että panta voi saada yhteyden satelliitteihin.

  1. Avaa Ultracom ohjelmisto -> avaa päävalikko ja valitse "Laitteet". Poista laitteesi listalta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse roskakori-ikoni (poista). Apple: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse "poista").
  2. Lisää laite uudelleen listalle. Ohjelma pyytää määrittämään yhteysosoitteen. Valitse "Kyllä" ja valitse operaattorilistalta pannassa olevan SIM-kortin operaattori, sekä lähetä molemmat ohjelman luomat asetusviestit pannalle. 
  3. Palaa karttanäkymään ja laitteen paikannus käynnistyy muutaman minuutin kuluttua.

Jos et edelleenkään saa yhteyttä laitteeseen, ole hyvä ja ota yhteys tekniseen tukeemme. Löydät tuen yhteystiedot tietopankin "Yhteydenotto"-osiosta.

Laitteeni kuluttaa akut nopeasti ja paikkatieto heittelee/matkalaskuri nollaantuu itsestään?
Akut on suositeltavaa vaihtaa vuosittain, jotta vältytään mahdollisilta virrankulutusongelmilta. Käytä aina laadukkaita tunnettujen akkuvalmistajien akkuja (esim. Duracell, Panasonic, Keeppower). Heikkokuntoisten akkujen ongelmat esiintyvät erityisesti kylmässä.

Mikäli laite pätkii virtoja tai syö akkua edelleen akkujen uusimisen jälkeen, ole hyvä ja ota yhteyttä Ultracom huoltoon. Löydät huollon yhteystiedot tietopankin "Yhteydenotto"-osiosta.

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.