Ultracom for Apple iOS - 8. Usein kysyttyä

8.1 AviusLINK:in vapauttaminen (isäntälaitteen vapautus)

Avius-isäntälaite voi olla kytkettynä vain yhteen mobiililaitteeseen. Jos mobiililaitetta halutaan vaihtaa, tulee Avius-isäntälaitteen AviusLINK vapauttaa. AviusLINK vapautetaan avaamalla Ultracom ohjelmiston päävalikko ja valitsemalla asetukset. Avaa lisävalikko oikeasta yläkulmasta (kolme päällekkäistä pistettä) ja valitse ”Vapauta AviusLINK”. Napauta OK, jonka jälkeen voit kytkeä Avius isäntälaitteen toiseen mobiililaitteeseen.

8.2 Ultracom R10 -laitteen palauttaminen tehdasasetuksiin (pääkäyttäjän vaihtaminen)
Ultracom R10 laitteen asetukset on mahdollista nollata tehdasasetuksiin, jolloin laitteen pääkäyttäjätiedot ja muut asetukset poistetaan laitteen muistista sekä palvelimelta. Samalla voidaan poistaa myös palvelimelle tallennetut reitit.

Valitse Ultracom R10 laitteesi ja avaa ”info”-valikko ruudun alalaidasta. Avaa ruudun oikeasta yläkulmasta lisävalikko (kolme päällekkäistä pistettä). Valitse ”Tehdasasetukset”. Ohjelma varmistaa, että haluatko palauttaa laitteen tehdasasetuksiin ja lisäksi poistaa reitit palvelimelta, valitse haluamasi vaihtoehto ja napauta ”OK”. Huomaa, että reittien poistaminen poistaa reitit pysyvästi, eikä reittejä voida palauttaa jälkikäteen.

8.3 Ultracom ohjelmiston siirtäminen toiseen puhelinnumeroon
Ultracom ohjelmisto rekisteröityy aina puhelinnumeroon, josta rekisteröintipyyntö on tehty. Ohjelma voidaan kuitenkin siirtää uuteen puhelinnumeroon seuraavasti:
  • Suoraan ohjelmasta: Ennen kuin vaihdat liittymäkortin, avaa ohjelman päävalikko ja valitse "Omat tiedot". Avaa ruudun oikeasta yläkulmasta lisävalikko ja valitse "Vaihda puhelinnumero". Syötä uusi puhelinnumerosi, johon haluat ohjelman siirtää ja valitse "Vahvista siirto". Kun olet tehnyt siirron onnistuneesti, voit vaihtaa liittymäkortin mobiililaitteeseen. Palaa tämän jälkeen takaisin Omat tiedot -valikkoon, avaa lisävalikko ja valitse "rekisteröi". Rekisteröi ohjelma uudelleen, jolloin käytössäsi ollut lisenssi ja palvelut siirtyvät uudelle puhelinnumerolle.
  • Omat sivut palvelusta: Kirjaudu omille sivuille ja valitse valikosta "Omat tiedot". Napauta "puhelinnumero"-kentän vieressä olevaa "vaihda numero"-valintaa ja syötä uusi puhelinnumero kenttään. Kun olet tehnyt siirron, vaihda liittymäkortti mobiililaitteeseesi ja rekisteröi ohjelma uudelleen. Rekisteröinti-valinta löytyy avaamalla Ultracom ohjelmisto, avaa päävalikko ja valitse "Omat tiedot". Avaa lisävalikko ruudun oikeasta yläkulmasta ja valitse "rekisteröi". Rekisteröi ohjelma uudelleen, jolloin käytössäsi ollut lisenssi ja palvelut siirtyvät uudelle puhelinnumerolle.
  • Ultracom teknisessä tuessa: Ota vanha ja uusi puhelinnumero valmiiksi ja ota yhteys tukeemme. Löydät tuen yhteystiedot tietopankin "Yhteydenotto"-osiosta.
  • Jälleenmyyjällä: Ultracom jälleenmyyjäsi voi tehdä siirron puolestasi. Ota mukaan mobiililaitteesi, uusi liittymäkortti sekä paikannuslaitteesi.

8.4 Ultracom Novus ja Koira-GPS laitteen pääkäyttäjän vaihtaminen

Koira-GPS ja Novus laitteissa tallentuu ensimmäinen pääkäyttäjä laitteessa olevalle SIM-kortille.  Kaksi muuta pääkäyttäjää tallentuvat laitteen muistiin. Jos haluat vaihtaa ensimmäisen pääkäyttäjän, toimi seuraavasti:

  1. Sammuta laite ja avaa laitteen SIM-luukku.
  2. Poista SIM-kortti laitteesta ja aseta kortti matkapuhelimeen.
  3. Etsi matkapuhlimesta yhteystietoluettelo ja poista SIM-kortilta "DOGPS"-niminen yhteystieto.
  4. Poista SIM-kortti matkapuhelimesta ja aseta se takaisin pantaan. Käynnistä panta.
  5. Avaa Ultracom ohjelmisto -> avaa päävalikko ja valitse "Laitteet". Poista laitteesi listalta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse roskakori-ikoni (poista). Apple: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse "poista").
  6. Lisää laite uudelleen listalle. Ohjelma pyytää määrittämään yhteysosoitteen. Valitse "Kyllä" ja valitse operaattorilistalta pannassa olevan SIM-kortin operaattori, sekä lähetä molemmat ohjelman luomat asetusviestit pannalle.
  7. Palaa karttanäkymään ja laitteen paikannus käynnistyy muutaman minuutin kuluttua.

8.5 Laitteiden suodattaminen laitteet-valikossa (suosikit, aktiiviset ym.)

Avaa ohjelmiston päävalikko ruudun vasemmasta yläkulmasta napauttamalla UC-ikonia. Valitse avautuvasta valikosta ”Laitteet”. Näkymässä on lueteltuna kaikki ohjelmistoosi lisätyt laitteet. Ruudun ylälaidassa olevasta pudotusvalikosta voit suodattaa laitenäkymää seuraavin valinnoin:

  • Kaikki: Näyttää kaikki listalla olevat laitteet ja ohjelmistot.
  • Suosikit: Näyttää vain suosikiksi merkityt laitteet ja ohjelmistot. Suosikki-valinnan voi tehdä ruksaamalla "suosikki"-kentän laitetta tai ohjelmistoa lisättäessä.
  • Suosikit ja aktiiviset: Näyttää suosikiksi lisätyt laitteet ja ohjelmistot, sekä tällä hetkellä palvelinyhteydessä olevat laitteet ja ohjelmistot. 
  • Viimeksi käytetyt: Näyttää lähiaikoina käytössä olleet laitteet ja ohjelmistot.
  • Omat laitteet: Näyttää vain laitteet, joiden pääkäyttäjä olet.

8.6 Laitelistan vienti ja tuonti palvelimelle

Avaa ohjelmiston päävalikko ruudun vasemmasta yläkulmasta napauttamalla UC-ikonia. Valitse avautuvasta valikosta ”Laitteet”. Näkymässä on lueteltuna kaikki ohjelmistoosi lisätyt laitteet. Ruudun oikeassa yläkulmassa on lisävalikko (kolme päällekkäistä pistettä-ikoni). Napauttamalla valintaa aukeaa laitteiden vienti ja tuonti palvelimelle.

  •  Vie palvelimelle: napauttamalla valintaa aukeaa ikkuna, josta voit valita haluatko viedä laitelistasi laitteet ja ohjelmistot sekä mobiililaitteeseen tehdyt karttamerkinnät palvelimelle. Valitse mitkä tiedot haluavat viedä palvelimelle ja napauta ”Vie palvelimelle”. Tiedot viedään palvelimelle ja ohjelmisto kertoo montako laitetta ja merkintää vietiin talteen. Samalla ohjelma antaa tunniste ID:n, jolla laitelistan voi palauttaa myöhemmin tai vaikka jakaa laitelistan ystävälle. 
  • Tuo palvelimelta: napauttamalla valintaa aukeaa ikkuna, josta voi tuoda viedyn laitelistan laitteet ohjelmiston ”Laitteet”-listalle. Jos jätät ID-kentän tyhjäksi tuo ohjelma viimeksi palvelimelle viedyn listan. Voit myös syöttää viimeksi viedyn laitelistan ID-numeron tai esimerkiksi ystävältäsi saadun laitelistan ID:n, jolloin ohjelma hakee kyseisellä numerolla olevat laitteet järjestelmästä ”Laitteet”-listallesi.

8.7 Laitteiden muokkaaminen ja poistaminen laitelistalla
Avaa ohjelmiston päävalikko ruudun vasemmasta yläkulmasta napauttamalla UC-ikonia. Valitse avautuvasta valikosta ”Laitteet”. Näkymässä on lueteltuna kaikki ohjelmistoosi lisätyt laitteet. Voit poistaa tai muokata lisättyjä laitteita pyyhkäisemällä sormella laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse avautuvasta ikkunasta ”Muokkaa” muokataksesi laitteen tietoja, ”Poista” poistaaksesi laitteen kokonaan.

8.8 En saa ohjelman rekisteröintiin tarvittavaa turvakoodia?
Turvakoodi saapuu puhelimeesi tekstiviestinä. Normaalisti turvakoodi tulee muutaman minuutin sisällä. Jos turvakoodia ei saavu puhelimeesi 10 minuutin sisällä, niin yritä rekisteröintiä uudelleen. Varmista että puhelinnumero, johon olet rekisteröimässä ohjelmaa, on varmasti oikea. Jos et edelleenkään saa turvakoodia, ole yhteydessä tekniseen tukeemme ja ilmoita puhelinnumerosi, johon yrität rekisteröidä ohjelmaa. Teknisen tuen yhteystiedot löytyvät tietopankin yhteydenotto-osiosta.

8.9 Saan virheilmoituksen "Laitetta ei löytynyt. Tarkista puhelinnumero ja salasana"?
Lisäämäsi laitteen puhelinnumero tai salasana on väärä. Tällainen ilmoitus voi tulla, jos seuraamasi laitteen omistaja tai käyttäjä vaihtaa laiteen salasanaa tai liittymänumeroa. Avaa ohjelman päävalikko ja valitse "Laitteet". Muokkaa laitetta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse ruudun ylälaidasta "muokkaa" (kynä-ikoni). Apple: Pyyhkäise sormella laitteen kohdalla ruudun oikeasta laidasta vasemmalle ja valitse "Muokkaa"). Varmista että laitteen tyyppi on oikea (Koira-GPS/Novus laite) ja varmista, että laitteen puhelinnumero ja salasana ovat oikein (puhelinnumeron tulee olla kansainvälisessä formaatissa). Varmista tiedot laitteen omistajalta. Jos et edelleenkään saa yhteyttä laitteeseen, ole hyvä ja ota yhteys tekniseen tukeemme. Löydät tuen yhteystiedot tietopankin "Yhteydenotto"-osiosta.

8.10 Saan virheilmoituksen seuratessani TrackerLIVE -laitetta tai en saa laitteesta paikkaa? 
Varmista että sinulla on voimassa oleva Ultracom käyttöaika ja TrackerLIVE ristiinseuranta. Näet tilauksesi voimassaoloajat avaamalla ohjelman päävalikon, valitse “Omat tiedot” ja päivitä näkymä (Android: napauta ruudun ylälaidassa näkyvää nuoli-ikonia. Apple: pyyhkäise ruutua ylhäältä alaspäin). Varmista, että laitteen tyypiksi on valittu TrackerLIVE: avaa ohjelman päävalikko, valitse “Laitteet“, muokkaa laitetta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse “Muokkaa“. Apple: pyyhkäise laitteen kohdalta oikealta vasemmalle ja valitse “Muokkaa“). Varmista myös, että laitteen jakonimi ja salasana ovat oikein (huomaa, että pienillä ja isoilla kirjaimilla on merkitystä). Jos et edelleenkään saa laitteesta paikkaa, ole hyvä ja ota yhteys Ultracom tukeen. Löydät tuen yhteystiedot tietopankin "Yhteydenotto"-osiosta.

8.11 Voinko käyttää ohjelmaa yhtä aikaa useassa eri mobiililaitteessa?
Ohjelmalisenssi voi olla kerrallaan käytössä vain yhdessä puhelinnumerossa. Jos sinulla on useita mobiililaitteita, tarvitset jokaiseen laitteeseen oman liittymän ja lisenssin.

8.12 Tilasin ja maksoin käyttöaikaa, mutta se ei ole kytkeytynyt voimaan?
Jos tilasit ohjelman tekstiviestilaskulla ja maksoit tilisiirtona, kytkeytyy palvelu voimaan rahojen saavuttua palvelun tarjoajan tilille (normaalisti 2-3 arkipäivää). Emme voi valitettavasti nopeuttaa pankkien välistä rahansiirtoa. Tukemme voi tarvittaessa kytkeä 5 pv käyttöaikaa veloituksetta. Löydät tuen yhteystiedot tietopankin "Yhteydenotto"-osiosta. Kiireellisissä tapauksissa puhelintukemme palvelee numerossa: 0600-94151 ja puhelintuki voi kytkeä 5 pv ilmaisen käyttöajan voimaan heti. Jos tilaat palvelun verkkokaupastamme, kytkeytyy palvelu voimaan heti maksun jälkeen. Jos tilauksestasi on kulunut yli 3 arkipäivää, eikä palvelu ole kytkeytynyt voimaan, lähetä maksukuitti ja ohjelman puhelinnumero tekniselle tuellemme, jotta voimme tarkistaa tilauksen tilan.

8.13 Miten kirjaudun Omat sivut -palveluun?
Omat sivut palveluun kirjaudutaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Käyttäjänimi on puhelinnumero, jossa sinulla on ohjelma asennettuna ja rekisteröitynä. Salasana löytyy avaamalla ohjelman päävalikko -> omat tiedot -> Omat sivut salasana. Jos salasana ei ole näkyvissä, napauta ruudun ylälaidassa olevaa päivitä-ikonia. Omat sivut palveluun voi kirjautua suoraan ohjelmasta avaamalla omat tiedot-valikon -> avataan lisävalikko ruudun oikeasta yläkulmasta ja valitaan “Omat sivut”. Toinen vaihtoehto kirjautumiseen on internetsivumme.

8.14 Miten voin luoda oman piirtokokoelman Omat sivut -palvelussa?
Kirjaudu Omat sivut -palveluun kohdan 8.13 ohjeistuksen mukaisesti. Valitse ruudun vasemmasta laidasta “Piirtokokoelmat“. Napauta “Lisää…” valintaa, anna piirtokokoelmalle nimi ja valitse “Lisää“. Toiminto luo piirtokokoelman antamallasi nimellä. Pääset muokkaamaan piirtokokoelmaa napauttamalla pudotusvalikon vieressä olevaa “Avaa“-valintaa. Kaikki kokoelman toiminnot löytyvät ruudun oikeasta laidasta. Muista tallentaa tekemäsi muutokset napauttamalla “Tallenna“-valintaa.

8.15 Miten voin lisätä Oma riista -aineiston ohjelmistoon?
Kirjaudu Omat sivut -palveluun kohdan 8.13 ohjeistusta noudattaen. Valitse olemassa oleva piirtokokoelma tai luo uusi piirtokokoelma kohdan 8.14 ohjeistuksen mukaisesti. Kun sinulla on haluamasi piirtokokoelma valittuna, navigoi ruudun alalaidassa olevaan “Ulkoiset aineistot” kohtaan. Lisää Oma riista -aineisto syöttämällä Oma riistasta saatu aluetunnus sille varattuun kenttään ja napauta “Liitä“-valintaa. Toiminto hakee Oma riistassa luodun alueen ja liittää sen valittuna olevaan piirtokokoelmaasi. Muista, että karttapalaset eivät päivity automaattisesti Ultracom ohjelmistoon, joten päivitä kartta-aineisto avaamalla ohjelman karttatyökalut karttaruudun vasemmasta alalaidasta löytyvästä valkoisesta plus-merkistä ja valitse ruudulle ilmestyvistä työkaluista oikean puoleisin “Kartan päivitys”-valinta. Valinta päivittää kartalla näkyvät karttapalaset sisällyttäen liittäämäsi Oma riista -aineiston karttaan. Huomaa, että karttapalat tulee päivittää jokaiseen näkymään ja mittakaavaan erikseen.

Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.