26.1.2022 - Tiedote koskien R10 virtakaapeleissa havaittua laatuvaihtelua

Alkuvuonna 2021 valmistetuissa Ultracom R10 sisäisen- ja ulkoisen antennin koiratutkissa on havaittu satunnaista laatuvaihtelua kaapelivalmistajan toimittamassa virtakaapelierässä. Havainto ei koske Ultracom R10 Hybrid mallia. Laatuvaihtelu ilmenee halkeamina tai murtumina, jotka voivat johtaa kaapelin katkeamiseen.

Olemme yhteistyössä kaapelivalmistajan kanssa pystyneet rajaamaan kyseisen kaapelierän laitteisiin, joiden sarjanumerot (ID-numerot) sijoittuvat välille 311000–312999.

Huom! Kaapelierää on käytetty vain osassa ko. sarjanumeron väliin sijoittuvissa laitteissa, eikä sitä voi havaita värin tai muun ulkoisen seikan perusteella.

Mikäli sinulla on käytössäsi ko. sarjanumeron omaava tuote ja pantaan ei ole vaihdettu virtakaapeleita huollossa, toimi seuraavasti:

1. Irroita seurantalaitteen pantaosa vetämällä panta osaa soljesta.
  2.  Tarkista silmämääräisesti pannan pohjassa kulkevien virtakaapeleiden kunto. Huom! Älä yritä vetää virtakaapeleita pois niille tarkoitetuista urista.
  3.  Mikäli havaitset kaapeleissa hiushalkeamia tai murtumia, pyydämme täyttämään ja lähettämään huoltolomakkeen, jonka voit avata tästä linkistä. Saat tarkemmat toimintaohjeet sähköpostitse tehtyäsi huoltopyynnön

Pahoittelemme laatuongelmaa ja asiakkaillemme siitä aiheutuvaa vaivannäköä.