Avbokning och återbetalning av e-handel

             

Köp har 14 dagars ersättnings och returnpolicy, som beräknas från tidpunkten varan mottagits. Returnerade produkter måste vara i samma skick som när de köptes och i vi uppskattar om den är i originalförpackning. När dessa villkor fylls, kan kunden få tillbaka sina pengar om de inte vill byta produkten.


Om produkten skadas under transporten, levererar vi en ny till kunden utan kostnad. Vi svarar inte för skador som orsakats av kunden under transporten. 


Vi beviljar inte ensidig ångerrätt för produkter tillverkade eller anpassade på kundens begäran. Eventuella kostnader som uppkommer i samband med beställningen debiteras av köparen i sin helhet. 


Kontakta Ultracom Onlinebutikens kundservice för att komma överens om beställningens returnering.


Returinstruktioner

Innan du returnerar produkterna, kontrollera att produkterna är i oöppnad förpackning och är i gott skick för försäljning. Annars förbehåller sig Ultracom Oy rätten att debitera kostnaderna för en oberättigad återbetalning, dock alltid minst € 25,00. 


En produkt anses inte ha tagits i bruk, om kunden endast har hanterat produkten vad som är nödvändig för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktionalitet. Efter att ha använt en enhet (Ultracom R10, Hund-GPS halsband, Novus, Avius) på hundens hals, anses att returrätten inte är giltig längre. 


Digitalt aktiverade produkter, till exempel programvara, ytterligare tillhörande tjänster till programvaran och andra relaterade produkter, återbetalas inte och kan inte returneras. 


Om kunden har angett ett företagsnamn vid beställningen, anses varorna beställas till företaget och den normala konsumentskyddslagen  är inte giltig. 


Returnering fungerar smidigast i närmaste Postkontoret, som kundretur. När returen har mottagits av Ultracom meddelar vi dig via e-post och vi behandlar returen. Vänligen inkludera följande information i försändelsen: 

  • Kontaktinformation: namn, adress och telefonnummer.
  • Ditt kontonummer för återbetalning eller information om du vill att vi ersätter produkten .
  • Beställningsnummer som hittas på både kvittot och e-postmeddelandet i den skickade orderbekräftelsen. 
  • Anledning till returneringen (valfri information). Vi kan inte göra anspråk på en anledning till returnering, men vi vill förbättra vår verksamhet och vill gärna höra om anledningen till returneringen. Detta gör att vi kan betjäna våra kunder bättre i framtiden.


Om du kan leverera antingen en orderbekräftelse eller ett kvitto med din beställning, så ser vi all nödvändig information som behövs för att återbetalningen. Att ge oss så mycket information som möjligt, hjälper oss att bearbeta din retur och påskynda vår behandling. 


Returen är gratis inom Finland. Vid återbetalning av internationella beställningar debiterar vi kundens extra kostnad för returen. 

            

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.