- Stäng av enheten och öppna enhetens SIM-lucka med det verktyg som medföljer enheten. .
- Ta bort SIM-kortet från enheten och sätt in det i din mobiltelefon.
- I telefonens kontaktlista radera kontakten med namnet "DOGPS" från SIM-kortet.
- Ta bort SIM-kortet från mobiltelefonen och sätt i det i halsbandet igen. Starta starta halsbandet.
- Öppna Ultracom programvaran >> Öppna huvudmenyn och välj "Enheter". Radera enheten från listan ( i Android: Håll fingret på den valda enheten och tryck på papperskorgsymbolen upp till höger i skärmen (radera). I Apple: Svep enheten från höger till vänster och välj "Radera").
- Lägg till enheten igen. När du fyllt in begärd information, blir ombedd att skicka kopplingspunkt. Välj "Skicka kopplingspunkten" och välj operatören i rullgardinsmenyn för SIM-kortet i halsbandet och därefter skicka båda konfigurationsmeddelandena som genereras av programmet till halsbandet. (Programmet genererar först ett meddelande, skicka den och sedan backa ett steg med telefonens backa knapp och skicka det andra meddelandet också)
- Återgå till kartmenyn och spårningen startar inom ett par minuter.
Om du vill lägga till en andra eller tredje administrator, gör på följande sätt:
- Starta halsbandet och öppna Ultracom programvaran.
- Välj enheten och dra upp bottenmenyn och öppna infomenyn.
- Öppna extramenyn upp till höger på skärmen(de tre bollarna) och välj "Lägg till administratör". i menyn. Ange administratörens telefonnummer och skicka installationsmeddelande till halsbandet.
OBS! Hund-GPS halsbandet använder ett 2G-nätverk. Den långsammaste mobildataanslutningen räcker till halsbandets SIM-kort.
Om du har bytt ett helt nytt SIM-kort och abonnemang (kolla avsnitt "Krav på abonnemang i SIM-kortet?") testa SIM-kortet först i en telefon. Om den nya kortet använder en annan kopplingspunkt (APN), byt kopplingspunkt till halsbandet (kolla avsnittet "Hur ändrar jag enhetens kopplingspunkt?).
Kontrollera att batterierna i halsbandet är fulladdade. Vi rekommenderar att batterierna byts till nya varje år.
Om enheten fortfarande inte startar spårningen, kontakta vår tekniska support. Kontaktinformationen till support hittas i databasens kontaktsektion.
Enhetens SIM-kort måste ha samtalsfunktion. En del abonnemang har bara mobildata / en del surfplattor behöver ingen samtalsfunktion alls.
Säkerställ också att uppringningsnumret inte är hemligt och att uppringningsnumret får visas av operatören och telefonen. Nummervisningen ska ställas in på "alltid visa".
- Starta Novus eller Hund-GPS enheten.
- Öppna Ultracom programmet och kontrollera att du har valt rätt enhet.
- Dra upp bottenmenyn och öppna Infomenyn.
- Öppna extramenyn upp till höger i skärmen (de tre bollarna) och välj skallkänslighet.
- Byt skallkänslighet och skicka den nya inställningen till halsbandet.
Om spåret i programmet inte ändrar färg när hunden skäller, ändra inställningen på skallgränsen.
- Öppna Ultracom programmet, gå in i huvudmenyn och välj "Enheter".
- Välj enhet och redigera ( i Android tryck på på enheten och välj "redigera" (pennsymbolen) upp till höger på skärmen. I Apple svep enheten åt vänster och välj "Redigera").
- I tilläggsuppgifter ändra "Skallgräns" ställ in ett nytt värde. Om den nya inställda skallgränsen (skallantal) överskrids under spårningsintervallen, ändras spåret färg i programmet för att indikera att hunden skäller. Till exempel, om skallgränsen är inställd på 5 och spårningsintervallen är 5sek, måste hunden skälla mer än fem gånger för att spåret ska ändra färg i programmet och indikera att hunden skäller.
Om du huvudsakligen använder tätare spårningsintervall (5-20 sek) rekommenderar vi att skallgränsen är inställd på 1-2. Om du använder över 20sek spårningsintervaller, rekommenderar via att skallgränsen är inställd på 5.
Följ instruktionerna nedan:
- Öppna Ultracom programmet >> Öppna huvudmenyn och välj "Enheter". Radera enheten från enhetslistan (I Android, håll fingret på den valda enheten och sedan tryck på radera (papperskorgsymbolen uppe till höger på skärmen). I Apple, svep den valda enheten från höger till vänster och välj "radera").
- Lägg till enheten i programmet igen. Du blir ombedd att ange en kopplingspunkt (APN). Tryck "Skicka" och välj operatören för halsbandets SIM-kort från rullgardinsmenyn. Programmet för över dig till telefonens textmeddelanden. Ultracom programmet generar automatiskt två konfigurationsmeddelanden, skicka båda meddelanden till halsbandet.
- Återgå till kartmenyn och spårningen startar inom ett par minuter.
Öppna Ultracom programmet, gå in i huvudmenyn och välj "Enheter". Redigera enheten ( i Android, håll fingret på den valda enheten och sedan tryck på "Redigera" (pennsymbolen) upp till höger på skärmen. I Apple, svep enheten åt vänster på skärmen och välj "Redigera".
Kontrollera att du valt rätt enhetstyp (Hund-GPS / Novus) och kontrollera att enhetens telefonnummer och lösenord är rätt (telefonnumret ska vara i internationellt format), annars vänligen kontakta enhetens ägare .
Om enheten fortfarande inte startar spårningen, kontakta vår tekniska support. Kontaktinformationen till support hittas i databasens kontaktsektion
- Öppna Ultracom programmet, gå in i huvudmenyn och välj "Enheter". Radera enheten ( i Android, håll fingret på den valda enheten och sedan tryck på "Skräpkorgen" uppe till höger på skärmen. I Apple, svep enheten åt vänster på skärmen och välj "Radera".
- Lägg till enheten i programmet igen. Du blir ombedd att ange en kopplingspunkt (APN). Tryck "Skicka" och välj operatören för halsbandets SIM-kort från rullgardinsmenyn. Programmet för över dig till telefonens textmeddelanden. Ultracom programmet generar automatiskt två konfigurationsmeddelanden, skicka båda meddelanden till halsbandet.
- Återgå till kartmenyn och spårningen startar inom ett par minuter.
Om enheten fortfarande inte startar spårningen, kontakta vår tekniska support. Kontaktinformationen till support hittas i databasens kontaktsektion