Hund-GPS och Novus, avbrott i spårningsintervallen

Om du har problem med att positionera med din Hund-GPS eller Novus-enhet (positionering stannar eller ingen position alls), gå igenom följande steg:

  • Kontrollera att du har aktiverat mobildata i telefonen och att telefonen har anslutit med mobildata.
  • Om du inte får någon platsinfo alls, kontrollera att du har aktiverat enhetspårningen i programmet. (den gröna S-formade symbolen uppe till höger på skärmen ska vara grön).
  • Testa SIM-kortet i din telefon (testa mobildata och SMS). Om du använder ett kontantkort, kontrollera att det finns saldo på kortet.
  • Om det blir avbrott i spårningen eller du inte får positionsinfo alls >> öppna Mina sidor >> Logga in (telefonnumret är användarnamnet licensnumret är lösenordet. Båda hittas i "Mitt konto" i Ultracom programmet) >> välj "spår" >> i rullgardinsmenyn välj enheten du har problem med. I fall rutten spåret finns i "Mina sidor" är problemet i telefonen (till exempel, spårning är inte på i Ultracom appen, användningstiden har gått ut i Ultracom appen eller telefonen har inte varit ansluten till mobildata för tillfället).
  • Om batterierna är över ett år gamla, byt batterier i enheten .
  • Försök att skicka kopplingspunkt och byt spårningsintervall:
    • Öppna Ultracom programvaran >> öppna huvudmenyn och välj "Enheter". Radera din enhet från listan (i Android, håll fingret på den valda enheten och tryck på papperskorgsymbolen (ta bort).  I Apple, svep enheten från höger till vänster och välj "radera"). 
    • Lägg till enheten igen. När du fyllt in begärd information, blir ombedd att skicka kopplingspunkt. Välj "Skicka kopplingspunkten" och välj operatören i rullgardinsmenyn för SIM-kortet i halsbandet och därefter skicka båda konfigurationsmeddelandena som genereras av programmet till halsbandet. (Programmet genererar först ett meddelande, skicka den och sedan backa ett steg med telefonens backa knapp och skicka det andra meddelandet också)
    • Återgå till kartmenyn och spårningen startar inom ett par minuter.


Om problemet kvarstår, kontakta vår support. Du hittar de olika möjligheterna att kontakta support i Kontakt-fliken i databasen.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.