Byte från den gamla Ultracom appen till det nya Tracker applikationen

En helt ny Tracker applikation kommer att släppas i juni 2022. Den nya applikationen kombinerar det bästa egenskaperna från både den gamla Tracker och Ultracom NEXT appen. Med den nya Tracker appen kan du ta i bruk Ultracom enheter som stöds och du kan fungera som administratör till enheternaApplikationen stöder även VHF-baserade Ultracom enheter. De enheter och abonnemang du äger, kommer också att överföras till den nya Tracker applikationen (se instruktionerna nedan).


Om du använder den gamla Ultracom appen måste du göra övergången innan den stängs i slutet av juni. Övergången kan endast göras när det nya Tracker appen släpps den 1 juni 2022. Minimikraven för det nya Tracker appen är Android 6.0 eller Apple iOS 11 eller senare.


Byter från det gamla Ultracom appen till nya Tracker applikationen:

  1. Om du har egna waypoints och andra markeringar, exportera först dem till servern enligt följande: Öppna huvudmenyn i det gamla Ultracom appen och välj "Waypoints" -> tryck på  de tre punkterna uppe till höger på skärmen och välj "Flytta till servern " -> säkerställ att alla "Waypoints" är markerade och tryck på " Flytta till Servern" -> skriv upp ID från den skickade listan och tryck på ok.
  2. Om du har Ultracom kartsamlingar, logga in på tjänsten Mina Sidor (användarnamnet är ditt telefonnummer och lösenordet är licensnumret. I "Mina sidor" huvudmenyn, för att hämta ID för kartsamlingen tryck på rullgardinsmenyn för att välja samlingen du vill föra över.
  3. När vi släpper det nya Tracker appen den 1 juni 2022, ladda ner och installera applikationen från Playbutiken eller Apple App Store. Du hittar applikationen med sökordet Tracker.
  4. Öppna appen och den kommer att be dig logga in med ditt Google eller Apple -konto.
  5. När du har loggat in, kommer du att bli ombedd att registrera ditt telefonnummer i applikationen. Fyll in samma telefonnummer som du använder i det gamla Ultracom applikationen.
  6. Tracker appen hämtar automatiskt information som är kopplat till ditt Ultracom konto:
    • Abonnemanget till appen
    • Enheter du äger (enheter du är huvudanvändare till)


Du kan importera tidigare exporterade kartmarkeringar genom att skapa Mapplanner material. Du kan hitta mer information senare på våra supportsidor i supportartiklarna för Tracker applikationen när applikationen har släppts.


Vid behov kan du be om mer information genom att göra ett supportärende